شاخص های تاثیرگذار بر بازاریابی موفق در سوشال مدیا

شاخص های تاثیرگذار بر بازاریابی موفق در سوشال مدیا

 

با وجود اینکه نقش سوشال مدیا در برندسازی یا موفقیت یک کسب ‌و کار بر کسی پوشیده نیست. ولی این بدان معنی نیست که تمام برندها، صرف حضور در شبکه‌ های اجتماعی به موفقیت و افزایش فروش برسند. در این مقاله به بررسی شاخص های تاثیرگذار بر بازاریابی موفق در سوشال مدیا می پردازیم.

میزان موفق بودن تبلیغات و یا تعامل کاربران فضای مجازی با یک کسب ‌و کار را می‌ توان از طریق فاکتورهای مختلفی سنجید. افزایش هر کدام از این فاکتورها، نقش بسیار کلیدی در رونق یک کسب ‌و کار و موفقیت آن دارد. برخی از مهم ترین این فاکتورها عبارت‌اند از:

 

 

1. تعداد لایک پست ها

زمانی که برای پست خود هشتگ انتخاب می کنید اگر آن پست با همان هشتگ تعداد لایک زیادی داشته باشد آن پست شما به ۹ پست برتر آن هشتگ می رسد. و امکان دیده شدن آن به میزان زیادی افزایش می یابد. این الگوریتم در اینستاگرام بسیار مشهود است.

 

 

2. تعداد به اشتراک گذاشتن پست ها

هر مقدار که تعداد به اشتراک گذاشتن پست شما در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد موجب افزایش بازدید شده و محتوای شما توسط کاربر بیشتر دیده می شود.

باید بدانید که اشتراک گذاری پست ها نسبت به تعداد لایک ها ارزش بیشتری دارد. به دلیل آنکه امروزه لایک امری ناخودآگاه است. اما اشتراک‌گذاری پست شما توسط شخص دیگر نشانگر توجه افراد به محتوای شما و توصیه آن به دیگران می باشد.

 

3. تعداد نمایش پست

برای آنکه محتوای شما شانس بیشتر دیده شدن داشته باشد تعداد نمایش پست (impression) دارای اهمیت می باشد و تعداد نمایش پست نشان دهنده آن است که چه تعداد کاربر (توسط لایک وکامنت) فالوورهای شما محتوا را دیده اند.

 

 

4. تعداد کامنت پست ها

هرجه تعداد نظرات فالوورها و کامنت ها بیشتر باشد نشانگر جذابیت محتوا برای مخاطبان و همچنین کیفیت جملات شما در کپشن پست ها می باشد.

 

 

5. تعداد بازدید از پروفایل

شبکه های اجتماعی مانند لینکدین امکان مشاهده تعداد بازدید از پروفایل را دارا می باشد. گرچه تعداد بازدید از پروفایل برند شما نسبت به بقیه شاخص ها دارای اهمیت زیادی نباشد اما میزان علاقه ی افراد به بازدید از صفحه ی شما را نشان می دهد.

 

 

6. یادآوری برند

باید بدانید که اندازه‌گیری یادآوری برند (Brand mention) یکی از ساده ترین کارها در شبکه اجتماعی است. چرا که برای بهره مندی از ابزارهای تحلیلی در شبکه های اجتماعی نیازمند هزینه می باشد. از یک جهت هم مناسب زبان فارسی نیستند. اما با استفاده از این ابزارها اطلاعات خوبی از اینکه مخاطبان چه حسی و چه نظری در مورد برند شما در شبکه های اجتماعی دارند را بیان می کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *