سئوی تجارت الکترونیک چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی است که باعث می شود یک وب سایت در نتایج جستجو، رتبه بالاتر و بهتر به دست بیاورد. سئوی تجارت الکترونیک مربوط به انجام روش های سئو در سایت تجارت الکترونیک است و به وسیله ی آن می توان رتبه یک سایت تجارت الکترونیک را در صفحه نتایج جستجو ها بالاتر برد. با افزایش رتبه ی وب سایت، تعداد افراد بازدیدکننده بیشتر می شود و در نتیجه احتمال انجام خرید و دریافت خدمات نیز افزایش می یابد.

  • Ecommerce SEO چیست؟

Ecommerce SEO فرایندی است که باعث می‌شود فروشگاه آنلاین شما در نتایج موتورهای جست‌وجو قابل مشاهده باشد. نتیجۀ این فرایند این است که وقتی افراد درمورد محصولاتی که شما ارائه می‌دهید جست‌وجو می‌کنند، با سایت شما روبه‌رو می‌شوند. یک سایت تجاری بهینه‌شده، در موتورهای جست‌وجو رتبۀ بالایی داشته و ترافیک ارگانیک بیشتری به دست می‌آورد.

سئوی تجارت الکترونیک اهمیت بسیار زیادی دارد، به این دلیل که ۶۰% از افراد قبل از خرید، برند را در فضای دیجیتال جست‌وجو می‌کنند. زمانی که سایت شما بهینه ‌شده است، کاربران می‌توانند صفحۀ محصول شما را در نتایج جست‌وجو یافته و از پیشنهادهای شما مطلع شوند. احتمال خرید مشتریان، وقتی بتوانند سایت شما و پیشنهادهایتان را مشاهده کنند، بیشتر است. این نوع از SEO تفاوت چندانی با سئوی عمومی ندارد؛ با‌این‌حال قصد Ecommerce SEO این است که محصولاتتان برجسته شوند؛ مانند نوشتن توضیحات محصول با کیفیت بالا و حاوی کلمات کلیدی.

 

  • نکات کلیدی درباره سئوی تجارت الکترونیک

درباره سئو در تجارت الکترونیک باید به موارد مختلفی توجه داشت. مهمترین نکته، محتوانویسی صحیح و مبتکرانه برای محصول می باشد. نکته بعدی که باید موردتوجه قرار بگیرد، ریسپانسیو بودن وب سایت است. اگر نسبت به ریسپانسیو بودن وب سایت بی توجه باشید، کاربران بی شماری را از دست خواهید داد. زیرا شمار بالایی از افراد از گوشی های همراه استفاده می کنند. بنابراین وب سایت ها باید برای گوشی همراه بهینه سازی شوند. نکته بعدی، توجه به مبحث UI و UX می باشد. طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید. بازدیدکنندگان باید به راحتی بتوانند از بخش های گوناگون وب سایت استفاده کنند.

 

  • باید ها و نباید های سئوی تجارت الکترونیک

7 باید سئوی تجارت الکترونیک:

  1. باید از کلمات کلیدی خاص و محتوای باکیفیت استفاده کنید.

2. باید یک صفحه پرسش و پاسخ داشته باشید.

3. باید همیشه وب سایت خود را به روز کنید و اطلاعات تازه را در آن قرار دهید.

4. باید از کلمات کلیدی در URL ها استفاده کنید.

5. باید در مورد رقبا تحقیق کنید.

6. باید از جدول ها و لیست ها استفاده کنید.

7. باید محصولاتی که به خوبی کار نمی کنند را تجزیه و تحلیل کنید.

 

7 نباید سئوی تجارت الکترونیک:

  1. نباید از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید.

2. نباید سرقت ادبی کنید.

3. نباید از عبارات بولد شده غیر ضروری استفاده کنید.

4. نباید فراموش کنید که به طور منظم عملکرد وب سایت را بررسی کنید.

5. نباید تبلیغات مزاحم و زیاد و پنجره های بازشو داشته باشید.

6. نباید اطلاعات نادرست را وارد کنید.

7. نباید فراموش کنید که همه ویژگی ها مانند طراحی وب سایت شما باشد.

 

سخن پایانی

درباره سئو در تجارت الکترونیک ، توضیحات مختصری ارائه نمودیم. تجارت الکترونیکی توسط اینترنت و فناوری های دیجیتال موجب امکان خرید و فروش کالاها و خدمات برای کاربران به آسان ترین نحو در بهترین بستر شده است. با استفاده از تجارت الکترونیک می توان بدون هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی، خرید محصولات یا دریافت خدمات را انجام داد. برای موفقیت در این زمینه باید در جذب مخاطب موفق عمل نمود. برای جذب مخاطب به فروشگاه های اینترنتی و وب سایت ها باید به اصول سئو توجه داشت و وب سایت ها را برای موتورهای جستجو، بهینه سازی کرد. با توجه به این مسئله به خوبی می توان ارتباط تجارت الکترونیک و SEO را متوجه شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *