سئوی محلی (local SEO) چیست؟

سئوی محلی (local SEO) یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. local SEO یا سئوی محلی به کسب و کار شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود. هر کسب و کاری که دارای موقعیت فیزیکی است یا به یک منطقه جغرافیایی خدمات می دهد، می تواند از سئوی محلی بهره مند شود. اگر هر کلمه کلیدی مهم مرتبط با کسب و کار خود را در گوگل جستجو می کنید و نقشه ای با 3 فهرست در زیر آن ظاهر می شود (که به عنوان بسته نقشه نیز شناخته می شود)، سئوی محلی می تواند به شما در رشد کسب و کار کمک کند.

  • علت اهمیت سئو محلی برای کسب‌و‌کارها چیست؟

سئوی محلی برای کسب و کارهایی که هدفشان جذب مشتریان محلی و هدایت ترافیک به مکان‌های فیزیکی است، حیاتی است. هنگامی‌ که مشتریان محصولات یا خدماتی را در نزدیکی آنها جستجو می‌کنند، به کسب و کارها کمک می‌کند در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوند. با بهینه سازی برای جستجوی محلی، کسب و کارها می‌توانند دید را افزایش دهند، ترافیک مرتبط را جذب کنند و نرخ تبدیل را بهبود بخشند. علاوه بر این، با افزایش جستجو های موبایلی و دستیارهای صوتی، سئوی محلی برای کسب‌ و کارها برای رقابت در بازار های محلی خود حیاتی‌ است.

  • تفاوت سئوی ارگانیک با لوکال سئو چیست؟

اولین سوالی که ممکن است پس از آشنا شدن با تعریف Local Seo در ذهن هر کسی بیاید، تفاوت آن با سئوی ارگانیک است. اصلی‌ ترین و بزرگترین تفاوت این دو فرایند این است که در Local Seo، مخاطب به دنبال محصول یا خدمتی است که از لحاظ مکان جغرافیایی به او نزدیک باشد. اما در سئوی ارگانیک یا همان تعریف کلی سئو، مخاطبان به دو دسته تقسیم می‌ شوند. دسته اول کسانی هستند که به دنبال نتایج نزدیک به خود می‌ گردند. در حالی که افراد دسته دوم به دنبال نتایجی هستند که به سوال یا نیاز آن‌ ها پاسخ دهد. بدون اینکه برایش مهم باشد آن نتیجه در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد.

برای مثال، ممکن است عبارت «تعمیر ماشین لباسشویی» را سرچ کنید. در بخش اول نتایج، قسمت لوکال‌پک را می‌بینید که تعمیرگاه‌های نزدیک به موقعیت جغرافیایی شما را نشان می‌دهد. بعد از آن هم مطالب مختص به «تعمیرات ماشین لباسشویی» از بلاگ‌های مختلف قرار دارد. افراد دسته اول، با سرچ این عبارت به دنبال مغازه‌های حضوری هستند. افراد دسته دوم به دنبال راهکارها و نکات مرتبط با تعمیر لباسشویی هستند.

نتیجه گیری

تسلط بر سئوی محلی برای کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت در چشم انداز دیجیتال مارکتینگ رقابتی امروز هستند ضروری است. با درک اهمیت سئوی محلی، پیاده‌ سازی روش‌های بهینه‌ سازی مؤثر، و استفاده از استراتژی‌های سئوی محلی Google، کسب‌ و کارها می‌ توانند دید آنلاین خود را افزایش دهند، مشتریان محلی را جذب کنند و رشد کنند. شما می توانید پروژه های سئوی سایت خود را به شرکت طراحی سایت فناوران فرتاک فاتح با بیش از 10 سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت و سئو بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *