طراحی سایت چیست؟

Web Design به ساخت و راه اندازی یک وب سایت را می گویند. هدف از طراحی سایت فروش محصول، ارائه خدمات، معرفی یک شرکت یا اطلاع‌رسانی چیزی است. برای طراحی سایت از کدنویسی یا قالب‌ های آماده استفاده می‌ شود.

در آغاز، وبسایت‌ ها با استفاده از زبان HTML نوشته می‌ شدند. پس از آن با پیشرفت وب، طراحی‌ با استفاده از جدول‌ های پنهان در صفحه و زبان HTML  منسوخ شد. و استفاده از زبان CSS روی کار آمد. به زبانی ساده‌ تر تعریف طراحی سایت عبارت است از ساخت صفحات وب یا ریدیزاین و بهینه سازی سایت‌ های قدیمی که در بستر اینترنت انجام می‌ شود.

 

 

انواع طراحی سایت چیست؟

به صورت کلی سایت‌ ها به دو دسته تقسیم می‌ شوند، که عبارتند از سایت‌ های استاتیک و سایت‌ های دینامیک. در ادامه به شما خواهیم گفت که هرکدام از آن‌ ها چه ویژگی‌ هایی دارند و در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شوند.

1. سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک که در سالیان گذشته محبوبیت بیشتری داشت. ولی با گذشت زمان محبوبیت و علاقه مندان خود را از دست داد. در طراحی سایت استاتیک برای هر صفحه از وبسایت باید یه فایل جداگانه آماده می شد. آن را در سرور قرار می دادند. همچنین برای هر بروز رسانی باید آن را از سرور برداشته بروز میکردند. و دوباره برای کاربران روی سرور قرار می دادند.

این روش مزیت ها و معایب بسیاری داشت بطور مثال مزیت آن آسانی طراحی سایت و امنیت بالای آن بود و عیب آن اشغال بیش از حد سرور که با گذشت زمان با رواج استفاده از سرور های اشتراکی و امنیت بالای این سرور ها سایت های استاتیک جای خود را به سایت ها داینامیک یا پویا دادند.

 

 

2. سایت‌ های دینامیک

در سایت‌ های دینامیک با توجه به پویایی که دارند، هر دو بخش فرانت اند و بک اند اجرا می‌شود. بک اند در این نوع از طراحی سایت وظیفه پویا سازی وبسایت را بر عهده دارد. پویا بودن سایت به این معناست که تمامی محتوای سایت توسط مدیر سایت قابل تغییر باشد. به صورتی که می‌ توانید هر روز یک محتوای جدید و متغیر در سایت خود بارگذاری کنید. نمونه این نوع سایت‌ ها، سایت‌ های خبری و مجله‌ ای هستند.

 

 

حرف آخر

امروزه هر تجارتی برای ارتقا و رشد خود باید در فضای دیجیتال فعالیت کند. یکی از این فضاها در بستر اینترنت است. با وب سایت بروز باشید و مشتریان جدید پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *