قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

یکی  از اجزای بسیار مهم سایت، قسمت main است. هر چیزی که بین فوتر و هدر سایت شما قرار گرفته، در واقع در بخش main است. بنابراین محتوای هر صفحه در این قسمت قرار می‌ گیرد. از مهم ترین اجزای صفحه اصلی سایت که به نوعی می‌ تواند معرف شما و شعار کسب و کارتان باشد، عنوان صفحه اصلی است. شما در قالب ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باید ماهیت کسب و کار خود را به کاربر معرفی کنید. همچنین اصلی ترین خدماتتان را بیان کنید. خیلی از کسب و کار‌ ها اهمیت این موضوع را جدی نگرفته و اصلا برای صفحه اصلی خود عنوانی انتخاب نمی‌ کنند. همین موضوع می‌ تواند تا حدی فرایند سئو را دچار مشکل کرده و شناسایی صفحه اصلی را با اختلال مواجه کند. در ادامه بیشتر به این موضوع که قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟ می پردازیم.

1. لوگو

لوگو سایت بیانگر برند شما است. این المان اطلاعاتی به کاربران منتقل می کند و مشخص می کند که چقدر در کار خود حرفه ای هستید. برای آنکه بتوانید یک لوگوی خوب طراحی کنید باید نکاتی را در نظر بگیرید. لوگو باید کاملا مرتبط با نوع فعالیت شما باشد و تنها با یک نگاه در ذهن مخاطب باقی بماند. شما می توانید برای طراحی لوگو از یک گرافیست حرفه ای کمک بگیرید، اما اگر می خواهید در ابتدا هزینه زیادی در این زمینه صرف نکنید، بهتر است از وب سایت های رایگان ساخت لوگو کمک بگیرید.

قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

2. نوار منو

طراحی حرفه ای نوار منو ها (Navigation Bar) موجب می شود تا رابط کاربری سایت شما و استفاده از آن خیلی راحت شود و رضایت مشتریان افزایش پیدا کند. کاربران از طریق نوار منو ها به بخش های مختلف سایت شما دسترسی پیدا می کنند. و اگر منو ها سردرگم کننده باشد قطعا نرخ تبدیل وب سایت کاهش پیدا خواهد کرد. پس همانطور که می بینید بخش بسیار مهم صفحه اول سایت محسوب می شود مخصوصا برای سایت های فروشگاهی که دسته بندی های زیادی دارند.

قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

3. قرار دادن CTA و دکمه‌های تماس

صفحه اصلی سایت جایی است که شما باید به طور مختصر و مفید همه خدمات و محصولات خود را معرفی کنید. به همین دلیل نیاز به CTA و دکمه‌ های دسترسی دارد که کاربر را به صفحات مربوط به هر محصول یا خدمت وصل کرده و او را تشویق به انجام عمل مورد نظر شما می‌ کند. برای مثال می‌ توانید او را به دیدن نمونه کار‌های بیشتر، ثبت سفارش یا بررسی محصولات مرتبط دعوت کرده یا تشویقش کنید که با شما تماس بگیرد.

قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

4. وبلاگ

اگر دقت کنید همه وب سایت‌ های بزرگ و قدرتمند در سایت‌ شان وبلاگ یا همان بلاگ دارند. در واقع بلاگ بخشی است که در آن مقالات سایت قرار می‌ گیرد. اگر هنوز توجیه نمی‌ بینید که به خاطرش اقدام به تولید و انتشار محتوا در وبلاگ کنید، اجازه بدهید کمی قضیه را روشن کنم:

  • وجود وبلاگ سبب جلب اعتماد کاربران جدید سایت می شود.
  • از طرفی گوگل علاقه زیادی به محتوا دارد. اگر شما بخشی را تحت عنوان وبلاگ در سایت خود نداشته باشید، عملا برای تولید محتوا نمی توانید کاری انجام دهید. در واقع می توان گفت خوراک گوگل، محتوای سئو شده است.
  • در نهایت با داشتن بخش وبلاگ حرفه ای در حوزه کاری خود، می توانید به یک مرجع اصلی در همان حوزه تبدیل شوید.

 قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

5. اطلاعات تماس

 اطلاعات تماس یک کسب و کار نیز بسیار مهم است که باید در انتهای قسمت صفحه اصلی سایت به آن بپردازید و در صفحه تماس با ما به طور کامل اشاره کنید. حتی برخی سایت ها شماره تماس مورد نیاز مشتریان را در سمت چپ گوشه بالای صفحه اول سایت درج می کنند.

قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

6. نمونه کار‌ها و محصولات پرفروش

یکی دیگر از اجزای صفحه اصلی سایت که می‌ تواند در بهبود تجربه کاربری نقش مهمی‌ داشته باشد، قرار دادن نمونه کار‌ها و محصولات پرفروش است. با این کار شما می‌ توانید تجربیات مشتریان قبلی را به بازدیدکنندگان جدید ارائه داده و به نوعی خودتان را در قالب کار‌هایی که انجام داده اید، معرفی کنید. همچنین احتمال اینکه مشتری جدید به یکی از نمونه کار‌ها یا محصولات جذب شود، افزایش پیدا خواهد کرد.

قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

7. صفحه درباره ما

در این صفحه باید اطلاعاتی در مورد کسب و کارتان، پیشینه آن و مسیری که تا الان طی کرده‌اید، بدهید. همینطور باید نمادهای اعتمادساز و مجوزها را در این صفحه قرار بدهید. در واقع هدف از ساخت صفحه درباره ما، اعتمادسازی است.

قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

8. باکس جستجو

یکی دیگر از اجزا مهم سایت، باکس جستجو یا قابلیت جستجو پیشرفته در سایت است. این قابلیت به ویژه برای سایت های فروشگاهی یا آموزشی بسیار اهمیت زیادی دارد. به کمک باکس جستجو کاربر می تواند در زمان سریعتری به آنچه می خواهد دسترسی پیدا کند. علاوه بر این فیلتر جستجو پیشرفته محصولات در سایت های فروشگاهی نیز از جمله موارد بسیار مهم است که باید در طراحی سایت گنجانده شود.

قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

9. ورود به حساب کاربری

 کاربران همیشگی وب سایت مخصوصا برای سایت های فروشگاهی اولین کاری که پس از ورود به صفحه اصلی سایت انجام می دهند ورود به حساب کاربری است. یا وقتی کاربران از نوع کسب و کارتان احساس رضایت پیدا کنند اولین کار ساخت حساب کاربری خواهد بود پس باید در جایی قرار گیرد که به راحتی قابل مشاهده باشد. این بخش باید در قسمت هدر صفحه اصلی سایت باشد که بسته به سلیقه شما در سمت راست یا چپ خواهد بود.

قسمت اصلی سایت شامل چه مواردی است؟

مواردی که در این محتوا بیان شد بر اساس استاندارد هایی است که در طراحی سایت به وجود آمده است. اما برای داشتن یک وب سایت متفاوت، باید خلاق باشید و ایده های جدید را پیاده کنید. اگر می خواهید سایتی را تهیه کنید، وب پویا تمام نکات گفته شده را به صورت کامل در طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و فروشگاه ساز پیاده سازی کرده است. همچنین برخی از امکانات و ویژگی ها متناسب با نیاز و سفارش مشتری می تواند تغییر کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *