تفاوت ووکامرس و EDD

تفاوت ووکامرس و EDD

تفاوت ووکامرس و EDD

آیا قصد راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی دارید و بهترین افزونه سایت خود را پیدا نکردید؟ نگران نباشید! ما در این مقاله به معرفی دو نوع افزونه پرکاربرد مخصوص فروشگاه‌ های اینترنتی ورد‌پرس می‌ پردازیم. هر یک از این افزونه‌ ها برای فروش یکی از محصولات فیزیکی یا دیجیتال کاربرد دارند. همچنین خرید و فروش را برای مدیر سایت و مشتری ساده می‌ کنند. این دو افزونه پرکاربرد، پلاگین EDD و ووکامرس هستند. در ادامه به بررسی تخصصی تفاوت ووکامرس و EDD می‌ پردازیم. در پایان این مقاله پاسخ سوال «افزونه EDD بهتر است یا ووکامرس؟» را دریافت خواهید کرد.

تفاوت ووکامرس و EDD

 

افزونه EDD چیست؟

فروش محصولات دیجیتال یکی از بهترین روش های درآمدزایی در دنیای دیجیتال محسوب می شود. Easy digital downloads یا به اختصار EDD یکی از افزونه‌ های رسمی ارائه شده از سوی وردپرس است، که با نصب آن روی وردپرس سایت شما به فروشگاهی اینترنتی فروش فایل تبدیل می‌ شود. این افزونه به دلیل اینکه خدماتی را به صورت رایگان به زبان فارسی ارائه می دهد، در بین کاربران ایرانی دارای محبوبیت زیادی است. همچنین کلیه مراحل مشاهده محصولات، افزودن محصول به سبد خرید، پرداخت، دریافت صورت حساب و دانلود فایل‌ها، به کمک این افزونه به صورت رایگان در وب سایت شما قابل اجرا است.

تفاوت ووکامرس و EDD

 

افزونه Woo Commerce

دومین افزونه ساخت فروشگاه در وردپرس ووکامرس می باشد که با این افزونه می توانید به راحتی یک فروشگاه حرفه ای تر از افزونه بالا بسازید و به کاربران سایت خود نمایش دهید. این افزونه از افزونه Easy Digital Downloads پیشرفته تر می باشد. و می توانید برای بهتر کردن و پر فروش تر کردن محصولات سایت خود از این افزونه استفاده کنید. این افزونه قابلیت های بیش از حدی دارد و با این افزونه می توانید فایل های دانلود بسازید و هم می توانید فایل های مجازی بفروشید. در واقع یک تیر و دو نشان.

تفاوت ووکامرس و EDD

 

تفاوت افزونه Woo Commerce و EDD

تفاوت اصلی این دو افزونه نوع محصولات قابل ارائه در آنها است. افزونه easy digital downloads برای ساخت فروشگاه های اینترنتی ارائه دهنده فایل های دانلودی و دیجیتال استفاده می‌ شود. اما ووکامرس قابلیت ارائه انواع محصولات فیزیکی، خدمات و همچنین فایل های دانلودی و دیجیتال را دارد.

به همین دلیل پیش از انتخاب افزونه باید نوع محصول خود را مشخص کنید. اگر قصد دارید در فروشگاه اینترنتی خود فایل های قابل دانلود مانند جزوات، مقالات، فیلم، فایل صوتی و … بفروشید افزونه EDD انتخاب مناسبی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. اما اگر علاوه بر موارد ذکر شده قصد دارید محصولات فیزیکی یا خدمات دیگری را نیز برای فروش بر روی سایت قرار دهید، ووکامرس انتخاب بهتری است.

این دو افزونه علاوه بر تفاوت‌ های بسیار شباهت‌ هایی نیز دارند برای مثال هر دو زبان فارسی و واحد پولی ریال را پشتیبانی می‌ کنند. درحال حاضر با توجه به آمار سایت وردپرس افرونه ووکامرس بیش از ۵ میلیون نصب فعال و افزونه easy digital downloads بیش از ۶۰۰۰۰  نصب فعال دارد که نشان دهنده‌ محبوبیت بیشتر ووکامرس است.

تفاوت ووکامرس و EDD

 

قیمت

هیچ پاسخ ساده و سر راستی برای ارزان‌ تر بودن ووکامرس یا EDD وجود ندارد. این مسئله تا حد زیادی به این بستگی دارد که کدام ویژگی (در صورت وجود) و گزینه‌ های سفارشی را می‌ خواهید به افزونه اصلی اضافه کنید. WooCommerce و Easy Digital Downloads هر دو نسخه‌ های رایگان و همچنین افزونه‌ های پرمیوم با قیمت رقابتی را ارائه می‌ دهند. با این حال، EDD یک نسخه Pro و بسته‌ های مقرون به صرفه را نیز ارائه می‌ کند. که به صرفه تر است.

نسخه رایگان EDD یک گزینه عالی برای مبتدیانی است که به یک سایت ساده برای فروش چند محصول دیجیتالی نیاز دارند. این نسخه مملو از ویژگی‌ ها و ابزارهای قدرتمندی است که بسیاری از آنها را دیگر پلتفرم‌ ها فقط با برنامه‌ های پولی خود ارائه می‌ دهند. بسته های پولی فرصت‌ های بسیار خوبی برای صرفه جویی در هزینه‌ ها هستند. به عنوان مثال، All Access Pass دارای بیش از ۸۰ افزونه ممتاز و تم‌ های وردپرس است که به طور خاص برای ویترین فروشگاه‌ های EDD بهینه شده‌ اند. بسته به نوع فروشگاه شما و ویژگی‌ هایی که قصد استفاده از آن را دارید، این گزینه می‌ تواند تا 6000 دلار در هزینه صرفه جویی کند.

قیمت Easy Digital Downloads کاملاً ساده و شفاف است. شما هزینه سالانه یک بار پرداخت می‌ کنید و می‌ توانید هر زمان که بخواهید ارتقا داشته باشید. هر طرح شامل ۱۰۰% بدون ریسک و ۱۴روز ضمانت بازگشت پول است. ووکامرس برای دانلود و استفاده رایگان است. نسخه حرفه‌ ای ندارند. با این حال، طیف گسترده‌ ای از افزونه‌ های ممتاز و همچنین تم‌ ها وجود دارد که می‌ توان آنها را خریداری کرد.

تفاوت ووکامرس و EDD

 

تنوع قالب و تم‌ ها

قالب سایت فروشگاهی در جلب رضایت کاربر بسیار تاثیر‌گذار است. اگر سایت شما متخصصی برای تولید قالب و تم فروشگاهی دارید. هر قالبی برای هر دو افزونه قابل استفاده است. اما اگر این کار خارج از بودجه شما است، افزونه ووکامرس قالب‌ های متنوع پیش‌ ساخته‌ ای برای محصولات و فروشگاه‌ های مختلف دارد. به‌ عنوان مثال، قالب با لایه‌ های مختلف ووکامرس برای فروش کفش، لباس یا ساعت کاربرد دارد.

متاسفانه تنوع قالب‌ های edd اصلاً زیاد نیست. البته نیازی به قالب پیش‌ ساخته فروشگاهی در افزونه edd وجود ندارد. هر قالبی که به‌ درستی کد‌گذاری شده باشد، به‌ راحتی در هر دو افزونه قابل استفاده است. در سایت‌ های دیگر نیز امکان پیدا کردن قالب‌ های فروشگاهی برای افزونه ووکامرس وجود دارد که کار را برای انتخاب تم مناسب فروشگاه آسان می‌ کند ولی در افزونه easy digital اصلا اینطوری نیست.

تفاوت ووکامرس و EDD

 

تفاوت سئو

ووکامرس نسبت به EDD سئو بهتری دارد و فروشگاه های اینترنتی ساخته شده با ووکامرس سریع تر از easy digital downloads در موتور جستجو رشد می‌ کنند و صفحات سایت بازدید و رتبه بهتری را دریافت می‌ کنند.

تفاوت ووکامرس و EDD

 

پشتیبانی

به عنوان بخشی از اکوسیستم وردپرس، WooCommerce و EDD هر دو به شدت پشتیبانی می‌ شوند و به طور منظم به روز می‌ شوند. از آنجایی که آنها بسیار محبوب هستند، آموزش‌های آنلاین زیادی در حوزه هر کدام نیز وجود دارد. مانند آموزش ووکامرس در همیار وردپرس. جامعه وردپرس مملو از توسعه دهندگان آگاه بوده که از WooCommerce و EDD استفاده می‌ کنند و می‌ توانند در صورت نیاز بینش، راهنمایی و نکاتی را ارائه دهند.

تفاوت ووکامرس و EDD

امنیت

برقراری امنیت سایت‌ ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در هر دو افزونه ووکامرس و edd برای افزایش امنیت نیاز به خرید اکستنشن‌ های مختلفی است که پر‌هزینه‌ هستند. اما برای فروشگاه‌ های اینترنتی، امنیت اولین نگرانی همه مدیران سایت است. برای همین از  نسخه‌ های مطمئن یا هاست‌ هایی با امنیت بالا استفاده کنید. 

تفاوت ووکامرس و EDD

 

نتیجه‌ گیری

باوجود تفاوت های woocommerce و EDD، هر دو افزونه ووکامرس و easy digital downloads برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مناسب هستند اما اگر قصد دارید در فروشگاه اینترنتی خود فقط فایل های قابل دانلود و مجازی قرار دهید easy digital downloads به راحتی می‌ تواند پاسخگو باشد. اما اگر قصد دارید محصولات متنوعی را ارائه دهید و یا امکان دارد در آینده محصولات فیزیکی را نیز به فروشگاه خود اضافه کنید استفاده از افزونه فروشگاه ساز ووکامرس انتخاب بهتری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *