انواع سوشال مدیا

انواع سوشال مدیا

 انواع سوشال مدیا

پلتفرم‌ های سوشال مدیا را بشناسید! جالب است بدانید به اعتقاد متخصصان و تحلیلگران، سوشال مدیا یا همان شبکه‌ های اجتماعی، قبل از اینکه فناوری به حساب آیند، بیشتر مرتبط با علوم جامعه شناسی و روان شناسی می‌ باشند. در دنیای امروز بیش از ۳ میلیارد نفر از انواع سوشال مدیا استفاده می‌ کنند و این به معنای وجود یک فرصت طلایی برای بازاریابی است. در ادامه به شما خواهیم گفت که مهم‌ترین پلتفرم‌ های سوشال مدیا مارکتینگ چیست همچنین به بررسی انواع سوشال مدیا می پردازیم.

انواع سوشال مدیا

  1. فیسبوک Facebook

طبق آمار سال ۲۰۱۹، در شبکه اجتماعی فیسبوک بیش از ۲,۴ میلیارد کاربر فعال در ماه، حضور دارد. کسب و کارهای متعددی مانند تجارت الکترونیک، بانکداری، سرگرمی، مد و لباس، املاک، بهداشت و سلامت، ورزش و… از این پلتفرم استفاده می‌ کنند.

شبکه اجتماعی فیسبوک در میان کاربران ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد. ولی استفاده از آن برای بازاریابی، به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، کمتر به چشم می‌ خورد.

انواع سوشال مدیا

  1. اینستاگرام Instagram

یکی از بهترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌ ها، در میان شبکه‌ های اجتماعی، اینستاگرام است. کسب و کار های زیادی در داخل کشور به عنوان بازاریابی بر روی این شبکه اجتماعی حساب باز کرده‌ اند و البته سود زیادی نیز نصیب آنان شده است. این شبکه بیش از ۱ میلیارد کاربر در ماه دارد. صنایع مختلفی به منظور معرفی محصولات و برند خود اقدام به تولید محتوای ارزشمند و اشتراک گذاری آن در این شبکه می‌ کنند.

علاوه بر بازاریابی، بسیاری از مشاغل آنلاین از این پلتفرم به عنوان فروشگاه مجازی خود استفاده کرده و محصولات خود را از این طریق به فروش می‌ رسانند.

انواع سوشال مدیا

  1. توییتر Twitter

یکی دیگر از شبکه‌ های پرطرفدار در بین کاربران ایرانی توییتر است. به صورت روزانه ۱۲۶ میلیون کاربر از این شبکه بازدید می‌ کنند. صنایعی مانند خرده فروشی، سلامت و بهداشت، مخابرات، سرگرمی و… به عنوان بازاریابی از این شبکه استفاده می‌ کنند. در توییتر می‌ توانید در قالب ۲۸۰ کاراکتر، نظرات و پیشنهادات خود را به اشتراک بگذارید. و این امکان را دارید کاربران را با برند خود آشنا کرده و محتوای تبلیغاتی خود را عمومی کنید.

انواع سوشال مدیا

  1. لینکدین Linkedin

این شبکه ۶۷۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و معمولا گروه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال در آن فعالیت می‌ کنند. استفاده از این شبکه معمولا به این صورت است که متخصصان فعال در حوزه‌ های مختلف، خود را در شبکه اجتماعی لینکدین معرفی می‌ کنند. معمولا در این شبکه فروش مستقیم صورت نمی‌ گیرد و تبلیغات و آشنایی انجام می‌ شود.

انواع سوشال مدیا

  1. یوتیوب Youtube

در شبکه اجتماعی یوتیوب می‌ توانید ویدئو های مرتبط با کسب و کار خودتان را نشر دهید. به بیانی ساده‌ تر، تقریبا هر صنعتی می‌ تواند از این رسانه برای بازاریابی استفاده کند. این پلتفرم، به عنوان یکی از بهترین موارد برای فعالیت در حوزه سوشال مدیا مارکتینگ محسوب می‌ شود. اگر بتوانید ویدئوهای حرفه‌ای مرتبط با کسب و کارتان را در این فضا منتشر کنید، به این نتیجه  خواهید رسید که یوتیوب تا چه میزان قادر است در جهت جذب مشتری موثر باشد.

انواع سوشال مدیا

  1. پینترست Pinterest

یکی دیگر از رسانه‌ های اجتماعی که تمام امکانات موردنیاز برای بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی را در اختیارتان می‌ گذارد، پینترست است. هرچند که این شبکه در بین کاربران ایرانی طرفدار زیادی ندارد، اما باز هم نمی‌توان از اثر زیاد آن در تبلیغات و برندینگ صرف نظر کرد. بر اساس آمار اخیر، ۳۶۷ میلیون کاربر به صورت فعال و ماهانه در این پلتفرم حضور دارند و فضایی بسیار مناسب و فوق‌ العاده برای انتشار تصاویر در اختیار کاربران خود قرار می‌ دهد.

انواع سوشال مدیا

  1. تلگرام

به نظر شخص بنده، خفن تر از برنامه تلگرام (telegram) به عنوان پیامرسان وجود ندارد. برنامه هایی مانند تلگرام بیشتر به عنوان پیام رسان در میان مردم شناخته می‌ شوند. برای برقراری تماس صوتی یا تصویری، ایجاد گروه و به اشتراک گذاری پیام میان یک یا چندین کاربر مورد استفاده قرار می‌ گیرند. با این وجود ایجاد کانال های تلگرامی و استفاده از چت بات ها نیز امروزه به طور گسترده ای در تبلیغات و بازاریابی مشاغل کاربرد دارد.

انواع سوشال مدیا

  1. کلاب هاوس

یکی از رسانه های اجتماعی که تقریبا تازه کار است و به محض آمدن فضای مجازی را منفجر کرد، کلاب هاوس (clubhouse) است که البته این شبکه نیز به محض ورود فیلتر شد. نحوه ارتباط در کلاب هاوس بر اساس صدا و صرفا ویس بنا شده و با همین تکنیک توانست ظرف مدت کوتاهی بیش از 10 میلیون کاربر جذب کند.

انواع سوشال مدیا

سوشال مدیا مارکتینگ را فراموش نکنید!

سوشال مدیا مارکتینگ به دلیل مزایای گسترده همچون جذابیت بالا، هزینه‌های بازاریابی کمتر و در دسترس بودن؛ بیش از هر زمان دیگری در میان مشاغل بزرگ و کوچک محبوبیت پیدا کرده است. این کانال بازاریابی به خودی خود نیز یک کانال بسیار موثر دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌ شود؛ با این وجود قادر است کانال های دیگر را تقویت کرده و حتی تاثیر آنها را بیشتر کند.

مصرف کنندگان امروزی ترجیح می‌ دهند برند‌ها و کسب و کارهای مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند تا هر روز از آخرین محصولات، پیشنهادات ویژه و کمپین های تبلیغاتی آنها باخبر شوند. شما باید از این فرصت به وجود آمده بیشترین استفاده را به نفع کسب و کارتان ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *